Fake ‘Ukrainian’ News Websites Run by Russian ‘Troll Army’ Offshoots

Fake ‘Ukrainian’ News Websites Run by Russian ‘Troll Army’ Offshoots (Global Voices)
A new investigation of Russia's information war has revealed fake 'Ukrainian' news sites are actually hosted, operated, and staffed in Russia without any local correspondents.
Aric Toler on GlobalVoices as part of the RuNet Echo Project. All annotations in context.

creating a new international news operation called Sputnik to “provide an alternative viewpoint on world events.” More and more, though, the Kremlin is manipulating the information sphere in more insidious ways.

 

In June, BuzzFeed published a detailed feature on this operation, through which the Kremlin supposedly funds a small army of young web-savvy Internet users who flood website comment sections around the world with pro-Russian and anti-Western rhetoric.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Learn More)